راه‌های سریع لاغری و تناسب اندام


جی سلامت – ترجمه از یگانه سهرابی: بیایید دست از خیال پردازی برداریم، لاغری و تناسب اندام عالی است، اما به تحقق رساندن آن سخت است. چه بخواهید فقط چند کیلو وزن کم کنید یا به طور کلی هیکل خود را تغییر دهید، رژیم غذایی و ورزش همیشه راه حل‌های کلیدی هستند.

اما چه نوع رژیم غذایی و ورزشی را می‌توانید به کار بگیرید تا فرآیند لاغری را سرعت ببخشد؟

دوستان عزیز سایت برترین‌ها مسلما راهکار‌های زیادی برای لاغری و تناسب اندام وجود دارند و ما اینجا هستیم تا ۱۰ راهکار برتر را به شما معرفی کنیم. از این رو در این مقاله ترکیبی از ۱۰ رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی برتر را مشخص کرده ایم که می‌توانند به شما در لاغری و رسیدن به تناسب اندام کمک کنند، تا نتایجی که شایسته آن هستید را در مدت زمان کوتاهی کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

۱ – تمرینات هوازی افتضاح است – تمرین‌های شدید اینطور نیست

دویدن بر روی یک تردمیل به مدت یک ساعت تمام، به معنای واقعی کلمه، یکی از بدترین تجربه‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. اگر این روز‌ها دیگر نمی‌خواهید به باشگاه بروید، احتمالا دلیل آن، این موضوع است.

راه‌های سریع لاغری و تناسب اندام

اما اگر ما به شما بگوییم با تنها ۱۰ دقیقه تمرین سخت، می‌توانید چربی بسوزانید، آن وقت چه می‌شود؟

این موضوع حقیقت دارد. یک راه آسان‌تر برای انجام این موضوع وجود دارد، و آن هم تمرینات با شدت بالا در یک دوره‌ی زمانی خاص است. به طور کلی این موضوع تنها باعث سرعت گرفتن و متوقف شدن در یک مدت زمانی خیلی کوتاه می‌شود، اما واقعا یک کار دشوار است.

یک مثال خوب برای این موضوع این است که خود را بر روی یک دوچرخه‌ی ثابت ورزشی تصور کنید:

۱. دستگاه خود را روی آسان‌ترین تنظیمات قرار دهید و به مدت ۳۰ ثانیه پدال بزنید.

۲. مقاومت دستگاه را تا جایی که توان دارید و می‌توانید از پس آن بربیایید، افزایش دهید و به مدت ۳۰ ثانیه‌ی دیگر پدال زدن خود را ادامه دهید.

۳. آبی به صورت خود بزنید و این عمل را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تکرار کنید.

۴. از سوختن چربی‌های خود لذت ببرید!

این یک روش عالی برای سوزاندن فوری چربی هاست، که از دیدگاه علمی هم اثبات شده است. برای مثال یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ انجام شد که در آن گروهی از مردان که ۵ بار در هفته به مدت ۴۰ الی ۶۰ دقیقه از دوچرخه‌ی ثابت در سرعت با درجه سختی ۶۵%، استفاده می‌کردند، با یک گروه دیگر که تمرینات خود را با شدت بالا آن هم تنها ۳ بار در هفته با مدت زمان کمتر از ۱۲ دقیقه انجام می‌دادند، مورد مقایسه قرار گرفتند.

نتایج لاغری و چربی سوزی این دو گروه به شدت مشابه یکدیگر بود، با این تفاوت که گروه دوم در کسر کمتری از زمان تمرینات خود را نسبت به گروه اول انجام داده بودند؛ بنابراین این مدرک مستندی برای اثبات این موضوع است: کسانی که تمریناتی با شدت بالا در یک دوره‌ی زمانی خاص را انجام می‌دهند، به مراتب لذت بیشتری می‎برند. همچنین این نوع ورزش نسبت به لاغری و تناسب اندام، فوایدی بسیار بیشتری هم برای آن‌ها به همراه دارد.

۲ – شمارش هوشمندانه‌ی کالری – خودتان را لاغرتر محاسبه کنید

این موضوع بسیار واضح است، اما گاهی اوقات مدیریت و پیگیری این موضوع که چه چیز‌های می‌خورید، سخت خواهد ‎بود؛ بنابراین ما پیشنهاد می‌دهیم که یک گزارش داشته باشید. رقابت کالری‌هایی که وارد بدن می‌شوند و آن‌هایی که خارج می‌شوند، سلاح نهایی شما در لاغری و تناسب اندام سریع است. به این موضوع فکر کنید.

راه‌های سریع لاغری و تناسب اندام

اگر بدن شما به X مقدار کالری برای ماندن در وزن فعلی نیاز داشته باشد، پس X – ۲۰۰ کالری باعث لاغری می‌شود، زیرا کمتر از مقدار کالری مورد نیاز برای ماندن در وزن فعلی است. تا زمانی که حواستان به کالری‌های مصرفی خود باشد، لاغری و تناسب اندام آسان خواهد بود، اما سعی کنید که از حد تعادل نگذرید.

کم کردن ۲۰۰ کالری یک مقدار مناسب برای شروع است. شما می‌توانید این موضوع را برای چندین هفته امتحان کنید. زیرا قرار است در هفته حدود ۱۴۰۰ کالری کمتر مصرف کنید! و ببینید که بدن شما چه زمانی در یک وضعیت ثابت قرار می‎گیرد. اگر می‌خواهید وزن بیشتری کم کنید، کالری‌های بیشتری از رژیم غذایی خود خارج کنید. مطمئن باشید که با این ترفند کم کم به لاغری و تناسب اندامی که لیاقت آن را دارید، نزدیک می‌شوید.

۳ – الکل مصرف نکنید – چای سبز بنوشید

مصرف الکل یک تفریح است، اما این تفریح همراه با کالری است. زمانی که نوشیدنی¬های الکلی را از برنامه خود حذف کنید، یک قدم بزرگ به سمت کاهش کالری خواهید برداشت. اما شما می‌توانید یک قدم جلوتر بروید. برای لاغری و تناسب اندام باید بدانید که مشروبات الکلی باعث افزایش وزن شما می‌شود، اما آیا شما می‌دانید نوشیدنی‌هایی وجود دارند که به کاهش وزن شما کمک می‌کنند؟

شوخی نمی‌کنیم، اینجا همان جایی است که چای سبز وارد می‌شود. چای سبز یکی از بهترین چربی سوز‌های موجود است که با دارا بودن کاتچین‌ها و مهار آنزیمی در بدن، که باعث سرکوب نوراپی نفرین می‌شود، به شما در به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند. این هورمون چربی سوز بدن شماست و هر چه بیشتر در سیستم بدن شما در گردش باشد، برایتان بهتر است.

فواید بسیار زیادی راجع به چای سبز، این گیاه دارویی وجود دارد. این گیاه بسیار موثر است، در واقع در یک تحقیق مشاهده شده است که تنها یک فنجان چای سبز باعث سوختن ۵.۷ گرم چربی شده است؛ بنابراین چای سبز مصرف کنید و با آن لاغری و تناسب اندام را تجربه کنید.

۴ – هیچ چیزِ شیرینی در مورد شکر وجود ندارد

شکر یکی از بدترین مواد مغذی موجود در رژیم غذایی شماست، در صورتی که اگر بتوان آن را ماده‌ی مغذی نامید. اگرچه شکر برای شما طعم شیرینی دلچسبی دارد و هر دسری را به شکل باورنکردنی خوشمزه می‎کند؛ اما این موضوع در بلند مدت به ضرر شما تمام می‌شود. یکی از دلایل اصلی بد بودن شکر، مشخصات مغذی آن است. مشخصات مغذی آن به معنای واقعی هیچ سودی، هیچ مواد معدنی، هیچ ویتامینی و هیچ آمینو اسیدی ندارد! یعنی تنها حاوی کالری‌های پودر شکل است.

راه‌های سریع لاغری و تناسب اندام

بالاتر از دلایلی که ذکر کردیم، شکر به شدت اعتیادآور هم هست. تحقیقات مختلفی نشان داده است که شکر باعث آزادسازی دوپامین در مغز شما می‌شود. هورمون پاداش که باعث می‌شود شما به طور ناخودآگاه مقدار بیشتری از آن را بخواهید. دقیقا مانند عملکردی که هنگام استفاده از مواد مخدر به وجود می¬آید و نتیجه‌ی نهایی آن چاقی است.
تنها راه رهایی این است که به دنبال چیزی باشید که از شکر برایتان شیرین‌تر باشد، و آن هم مسلما لاغری و تناسب اندام است. پس بروید و اندامی را به دست آورید که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید.

۵ – سنگین بلند کن – سبک‌تر شو

بر خلاف آن چیزی که ممکن است شنیده باشید، بالا بردن وزنه‌ها در واقع می‌تواند یک روش خوب برای کاهش وزن باشد. یکی از اصلی‌ترین اثرات ورزش کردن در کنار ساخت عضله، افزایش متابولیسم عضله است؛ و هر چه متابولیسم شما سریع‌تر باشد، میزان کالری که در مجموع می‌سوزانید، بیشتر می‌شود.

بهترین تمرین‌ها برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام، انجام حرکات اسکات و ددلیفت می‌باشد. این تمرین‌ها باعث عملکرد عضلات بزرگتر در بدن شما می‌شود، مانند پشت و پاهایتان که سود متابولیک بیشتری تولید می‎ کنند و در نتیجه وزن بیشتری کاهش پیدا می‌کند.

۶ – میان وعده‌ها و سبزیجات

میان وعده‌ها تنها چیز‌هایی هستند که همزمان هم می‌توانند فوق العاده باشند هم افتضاح! اگرچه مصرف میان وعده‌ها در بین وعده‌های اصلی لذت بخش است، اما همین کالری‌های اضافی می‌توانند برای شما دردسرساز شوند. سبزیجات فواید بسیار زیادی دارد. آن‌ها کم کالری، غنی از ویتامین‌های معدنی و فیبر هستند؛ و حدس بزنید چی؟ آن‌ها بسیار سیر کننده هم هستند؛ بنابراین دفعه بعد که هوس میان وعده کردید، چرا بشقابی پر از سبزیجات بخارپز را مصرف نمی‌کنید؟ سبزیجات سالمی مانند بروکلی، کاهو و نخود سبز بهترین گزینه هستند و همه آن‌ها شما را سیر می‌کنند، از طرف دیگر لاغری و تناسب اندام را هم برایتان به ارمغان می‌آورند.

راه‌های سریع لاغری و تناسب اندام

۷ – زودتر از خواب بیدار شوید

اگر عادت دارید ساعت‌ها بخوابید و حتی بعد از خواب نیز در رختخواب بمانید، بهتر است همین الان این عادت را ترک کنید؛ زیرا زود بیدار شدن از خواب یکی از عوامل مهمی است که به لاغری و تناسب اندام شما کمک می‌کند.

در مطالعه جالبی توسط دانشگاه شمال غربی، مشخص شد که در یک گروه ۵۴ نفری از داوطلبان، کسانی که زودتر از خواب بیدار شده اند و بیشتر در معرض نور قرار گرفته اند، کاهش قابل توجهی در شاخص توده بدنی خود را شاهد بوده اند.

۸ – چربی‌ها را فریز کنید – حمام آب سرد

هیچ کس حمام کردن با آب سرد را دوست ندارد، اما همه دوست دارند وزن کم کنند و مطالعات نشان داده اند که این دو با هم در ارتباط هستند. هنگامی که بدن خود را در معرض محیط سردتری قرار می‌دهید، بدن سعی می‌کند شما را گرم کند و منشا اصلی این گرم شدن از طریق چربی سوزی است.

راه‌های سریع لاغری و تناسب اندام

مطالعه‌ای منتشر شده در سال ۲۰۰۹ نشان می¬دهد که حمام آب سرد می‌تواند چربی سوزی را تا ۱۵ برابر بیشتر از حمام آب گرم افزایش دهد. آن‌ها با توجه به معادلات ریاضی به این نتیجه رسیده اند. بر اساس مدت زمان میانگین حمام کردن، حدود ۹Lbs در سال چربی سوزی با آب سرد اتفاق می‌افتد.

۹ – ساعت را برای کاهش وزن کوک کنید – روزه متناوب بگیرید

یکی از نکاتی که برای نتیجه گیری سریع‌تر باید به آن توجه کرد، زمان مصرف مواد غذایی است. روزه متناوب یک راه فوق العاده است. با ایجاد چشم اندازی از این که چه زمانی اجازه خوردن دارید، می‌توانید سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید.

این موضوع به این معنی است که در بقیه زمان‌ها به جر آب هیچ کالری دیگری دریافت نمی‌کنید. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما بهترین روش ۸ ساعت و ۱۶ ساعت است. ۱۶ ساعت روزه در کنار ۸ ساعت مصرف مواد غذایی و کالری‌های روزانه. این راه جالب، سطح انسولین را کاهش می‌دهد، بافت عضله را حفظ می‌کند و باعث لاغری و تناسب اندام در شما می‌شود.

۱۰ – مواد غذایی تند مصرف کنید

در آخر اگر به دنبال کاهش وزن هستید، فلفل تند یک منبع غذایی عالی است تا از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. همه خاصیت‌ها در فلفل دلمه‌ای جمع شده اند، این مواد غذایی تند باعث می‌شوند وضعیت ترموژنز بدن خود را حفظ کنید، وضعیتی که باعث می‌شود دمای درونی بدن افزایش یابد. با این راه حل وزن بیشتری کم می‌کنید. این فرآیند برای اجرا به کالری بسیار بیشتری نیاز دارد. هم چنین بدون انجام کوچک‌ترین کار کالری‌های بیشتری می‌سوزانید، مثل آب خوردن.

راه‌های سریع لاغری و تناسب اندام

جمع بندی

دوستان عزیز سایت برترین‌ها در این مقاله سعی داشتیم ۱۰ راهکار ساده و موثر برای لاغری و تناسب اندام را شرح دهیم. راهکار‌های زیادی از قبیل حذف شکر و نوشیدنی¬های الکلی وجود دارد. اما نظر شما چیست؟ به نظر شما بهترین راه¬حل کدام است. آیا روش¬های دیگری برای پیشنهاد دادن مدنظرتان هست؟ ما را از نظرات و پیشنهادات خود با نیوز کنید.

منبع: lifehack

پست های مرتبط